Często popełniane błędy, które mogą zabić prezentację m
Często popełniane błędy, które mogą zabić prezentację multimedialną twoich usług i produktów
autorem artykułu jest Paweł Lenar
Być może i ty byłeś słuchaczem niejednej nudnej i nieudanej prezentacji.Oto najpowszechniejsze błędy popełniane w trakcie przeprowadzania prezentacji.
Zapoznaj się teraz z informacjami zamieszczonymi poniżej, aby odkryć jakich błędów unikać, aby prezentacja była interesująca dla słuchacza i co najważniejsze - skuteczna.
Brak przygotowania merytorycznego
Jeśli nie poświęcisz odpowiednio dużo czasu na profesjonalne przygotowanie się do wystąpienia to nie licz na łut szczęścia. Zdecydowana większość ludzi pozostawia sobie zbyt krótki przedział czasu na zaplanowanie wystąpienia. Tworzenie prezentacji w noc przed wystąpieniem najczęściej nie jest dobrym pomysłem. Wszyscy dobrze wiemy, że najlepsze efekty daje systematyczna praca, jednak tylko niewielki procent ludzi działa w ten sposób.
Moja rada jest taka – przygotuj sobie plan przygotowaÅ„ do prezentacji. Mam na myÅ›li tutaj jednÄ… kartkÄ™ papieru, na której spiszesz sobie, co i kiedy konkretnie zrobisz, czego siÄ™ nauczysz. Zanotuj sobie w punktach z konkretnymi datami krótki plan czynnoÅ›ci do wykonania. JeÅ›li bÄ™dziesz to miaÅ‚ na papierze i bÄ™dziesz siÄ™ trzymaÅ‚ planu – osiÄ…gniesz swój cel.
Niepotrzebne szczegóły techniczne zawarte w prezentacji
Kiedy będziesz dobierał materiał do prezentacji unikaj przekazywania tego, co według Ciebie jest ważne. Wyobraź sobie natomiast, że wcielasz się w postać jednego ze słuchaczy i zastanów się czy to, co chcesz przekazać jest z jego punktu widzenia faktycznie widzenia warte uwagi. Oszczędź słuchaczom szczegółów technicznych, mało ważnych detali. Powiedz o tym, co jest albo może być istotne i interesujące dla odbiorców.
Brak uwypuklenia korzyści dla klienta
Twoich potencjalnych klientów bardzo rzadko interesuje sama usÅ‚uga, którÄ… Å›wiadczysz, klienci sÄ… zainteresowani korzyÅ›ciami, jakie otrzymajÄ…. Dla przykÅ‚adu: klient kupuje twoje usÅ‚ugi sprzÄ…tania, ale w rzeczywistoÅ›ci ma na uwadze korzyść – a wiÄ™c lÅ›niÄ…co czyste biuro, miÄ™kkie odÅ›wieżone dywany i pachnÄ…ce kwiaty na biurkach.
Monotonny sposób mówienia
Możesz posiadać umiejętność płynnego wypowiadania się, możesz mieć zdolność konstruowania wyjątkowo poprawnych gramatycznie i językowo zdań. Jednak, abyś mógł z sukcesem zrealizować cel Twojej prezentacji potrzebujesz czegoś więcej. Często zdarza się, że musisz przekazać słuchaczom szczególnie ważne, ale jednocześnie nudne informacje. Musisz wiedzieć jak przekazywać nawet pozornie mało interesujące informacje w niczym lody w płonącej polewie
(więcej na ten temat możesz znaleźć na www.sekretyprezentacji.pl).
Niewłaściwy kontekst prezentacji.
Kontekst prezentacji obejmuje wszystkie czynniki mające wpływ na odbiór prezentowanych treści. Będzie to czas i miejsce wystąpienia, temperatura i wilgotność powietrza, poziom światła i hałasu. Zanim przystąpisz do planowania terminu prezentacji, zastanów, w jakim stanie psychofizycznym będą uczestnicy. Znaczenie mają tutaj takie elementy jak na przykład pora dnia. Jeśli prezentacja będzie po południu, po pracy uczestnicy mogą być zmęczeni i nie będą Cię słuchać. Doświadczenie pokazuje, że gdy ludzie są w dobrym humorze, gdy są zrelaksowani to zwiększa się ich otwartość na nowe pomysły, chętniej kupują i łatwiej podejmują decyzje. Tak, więc stan psychiczny słuchaczy prezentacji ma kolosalny wpływ na to jak ocenią Ciebie, twoje wystąpienie i w konsekwencji produkt czy usługę.
--
Paweł Lenar
Blog autora artykułu
SekretyPrezentacji.pl - wszystko na temat sztuki prezentacji
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Kable odporne na czas i zakłócenia
Czemu Golden Retriever nie posiada telefonu komórkowego
Perfumy - uniwersalny prezent
Z wszystkich rzeczy pięknych życie... jest krótsze niż
Cywilizacja i kultura